Freshdesk wordt genoemd in Gartner’s 2019 Magic Quadrant voor automatisering van verkoopteams

Utrecht juli 18, 2019

Freshworks Inc., een wereldwijde innovator van software voor klantenbinding, heeft vandaag aangekondigd dat het bedrijf erkend wordt in de juni-2019-editie van Gartner Magic Quadrant voor de automatisering van verkoopteams.* Freshsales, de cloudgebaseerde CRM-software voor de verkoop, werd ook genoemd in het rapport.

Met een zeer intuïtieve gebruikersinterface en een krachtige set aan functies waaronder AI-gebaseerde lead scoring, inzicht in de verkooppijplijn en slimme workflow-automatisering biedt Freshsales bedrijven van alle soorten en maten alles wat ze nodig hebben om hun verkoop te beheren in een probleemloos pakket.

Naargelang een bedrijf groeit, wordt het steeds belangrijker om bedrijfssoftwareapplicaties te integreren en te standaardiseren in één enkele database en bedrijfsproces. Bedrijven willen niet met vijf aparte tools hoeven werken, ze willen een alles-in-één-oplossing”, aldus Sidharth Malik, Chief Revenue Officer bij Freshworks Inc. “Wij zijn ervan overtuigd dat de nieuwe generatie van CRM's niet alleen fungeren als een plek waar bedrijven informatie over leads en contacten opslaan, maar ook als de enige bron van waarheid waar men een 360-graden-klantbeeld krijgt. Verder denken we dat de erkenning in de Magic Quadrant voor SFA's van Gartner onze doorbraak in de categorie bevestigt en dat we de status quo uitdagen met onze verfrissende en gebruiksvriendelijke automatisering van verkoopteams waarmee organisaties klanten voor het leven kunnen werven.”

“Voor een snelle verkooporganisatie zoals dat van ons, wilden we een tool gebruiken die eenvoudig is en aangepast kan worden aan onze complexe behoeften. We hebben meerdere CRM's bekeken voordat we voor Freshsales gekozen hebben. De 360°-weergave van klanten, de mogelijkheid verkoopcampagnes te versturen en de mogelijkheid om leads te prioriteren waren argumenten die de doorslag gaven om voor Freshsales te kiezen. We hebben duidelijk de juiste keuze gemaakt: onze omzet is verviervoudigd in vergelijking tot vorig jaar. We hebben nu zicht op onze verkooppijplijn en kunnen sterke rapporten genereren en dit alles met één probleemloos pakket.” aldus Germain Brion, vicepresident Verkoop, Chargebee.

Deze erkenning komt bovenop de benoeming van Freshworks-software voor klantenondersteuning Freshdesk als Customers’ Choice voor de CRM Customer Engagement Center Markt in de allereerste publicatie van Gartner Peer Insights ‘Voice of the Customer’: CRM Customer Engagement Center Market (rapport beschikbaar voor Gartner-abonnees).**

Volgens het rapport: “De SFA-markt groeide met 12,8% tot een geschatte $ 6,9 miljard in 2018. In het afgelopen jaar hebben leveranciers AI verbeterd met betrekking tot gegevensverzameling, voorspellende analyses en relatie intelligentie. Onze evaluatie van 19 leveranciers helpt leiders op gebied van applicaties bij het kiezen van de oplossing die het beste past bij hun vereisten met betrekking tot verkoop.”

In het rapport: “Gartner definieert automatisering van verkoopteams (SFA) als systemen die automatisering ondersteunen van verkoopactiviteiten, processen en administratieve verantwoordelijkheden voor de verkopers van de organisatie. Gartner ziet SFA als fundamentele technologie die geïmplementeerd wordt om de essentiële verkoopprocessen van een organisatie te automatiseren.”

*Gartner, Magic Quadrant for Sales Force Automation, Theodore Travis, Melissa Hilbert, Adnan Zijadic, Ilona Hansen, 26 juni 2019.

**Gartner, Peer Insights ‘Voice of the Customer’: CRM Customer Engagement Center Market, 23 oktober 2018

Gartner Disclaimers

Gartner onderschrijft geen van de leveranciers, producten of diensten die in de onderzoekspublicaties worden vermeld en adviseert gebruikers van technologie deze leveranciers niet alleen te kiezen op basis van de hoogste score of een andere toewijzing. De onderzoekspublicaties van Gartner bestaan uit de meningen van de onderzoeksorganisatie van Gartner en moeten niet worden gezien als constateringen van feiten. Gartner vrijwaart zich van alle garanties, uitdrukkelijk of impliciet, met betrekking tot dit onderzoek, met inbegrip van garanties van verhandelbaarheid of geschiktheid voor een bepaald doel.

Gartner Peer Insights Customers’ Choice is gebaseerd op subjectieve opinies, beoordelingen en waarderingen van individuele eindgebruikers en gegevens afgezet tegen een gedocumenteerde methodologie; ze vertegenwoordigen niet de inzichten van en worden niet onderschreven door Gartner of haar filialen.

Over Freshworks

Freshworks levert software voor klantenbinding aan bedrijven van elke omvang, waardoor
klantenservice-, verkoop- en marketingmedewerkers effectiever met klanten kunnen communiceren en daadwerkelijk wow-momenten kunnen bieden. Freshworks biedt een volledig pakket SaaS-producten (Software as a Service), die aantrekkelijke klantervaringen creëren en waarmee bedrijven intern een 360-gradenoverzicht van relevante klantinformatie kunnen delen. Freshworks Inc. werd in oktober 2010 opgericht en wordt gesteund door Accel, Tiger Global Management, CapitalG, en Sequoia Capital India. Het hoofdkantoor van Freshworks, met meer dan 2.000 medewerkers, is gevestigd in San Mateo, CA, V.S. en heeft kantoren in India, het Verenigd Koninkrijk, Australië en Duitsland. Vandaag de dag gebruiken meer dan 150.000 bedrijven wereldwijd de cloudgebaseerde suite van Freshworks, waaronder NHS, Honda, Rightmove, Hugo Boss, Citizens Advice, Toshiba en Cisco. Ga voor meer informatie naar www.freshworks.com

Media Contact pr@freshworks.com