Freshworks stelt Mika Yamamoto aan als Chief Customer and Marketing Officer

De voormalig leidinggevende bij F5, Microsoft en Adobe heeft de ultieme ervaring om een nieuwe 'go-to-market'-functie te leiden voor de wereldwijde werkzaamheden van het multi-domein-softwarebedrijf

San Mateo, Californië november 28, 2023

Freshworks Inc., (NASDAQ: FRSH) heeft vandaag de aanstelling van Mika Yamamoto als de Chief Customer and Marketing Officer van het bedrijf aangekondigd. Ze is verantwoordelijk voor het leiden van de mondiale teams op het gebied van marketing- en klantenervaring van het bedrijf. Yamamoto stapt over naar Freshworks vanaf haar vorige baan bij F5 (NASDAQ: FFIV), waar ze als laatste de functie Executive Vice President en Chief Marketing and Customer Engagement Officer vervulde en de werkzaamheden op het gebied van de gegevens, marketing, digitale transformatie en klantenervaring van het bedrijf leidde voor alle producten, segmenten, kanalen en geografieën.

“De combinatie van de CMO- en CXO-functies van Mika hebben haar een uniek perspectief gegeven dat heeft geleid tot innovatieve, meetbare veranderingen voor medewerkers, klanten en prospects” aldus Dennis Woodside, president van Freshworks. “Ze heeft langdurige ervaring met het leiden van mondiale en diverse klantervaringsteams en het leveren van uitzonderlijke 'go-to-market'-resultaten voor grote openbare technologiebedrijven die zakendoen in meerdere domeinen voor het leveren van diensten aan grote en kleine klanten. Haar kennis en verlangen om een groot duurzaam bedrijf te bouwen en schalen maakt haar een fantastische toevoeging aan ons Freshworks-leidinggevendenteam.”

Voordat ze bij F5 ging werken, was mevr. Yamamoto Global President van Marketo. Vervolgens werd ze SVP en General Manager van Marketo bij Adobe nadat het was overgenomen. Mevr. Yamamoti was eerder Chief Digital Marketing Officer en CMO van SMB voor SAP. Daarnaast heeft ze leidinggevende functies bekleed op senior niveau bij Amazon Books, Microsoft Windows en Microsoft Stores, Gartner en Accenture.

“Ik verheug me erop om deel uit te maken van de reis van Freshworks om een multimiljarden-softwarebedrijf te worden en me te focussen op een segment van bedrijven en mensen die ik graag van dienst wil zijn”, aldus Mika Yamamoto, Chief Customer and Marketing Officer bij Freshworks. “Ik focus me al mijn hele carrière op het transformeren van 'go-to-market'-aanpakken en klantenervaringen binnen mondiale bedrijven om de groeicurve te vergroten. Ik ben ervan overtuigd dat het samenbrengen van de 'end-to-end'-klantenervaring en marketing- en klantensuccesteams bij Freshworks de groei zal versnellen terwijl de klant in het middelpunt blijft staan.”

Yamamoto heeft een B.A. in Commerce, met een focus op economie en marketing van de Queen's University in Canada en zit in het bestuur van BlackLine, de Rainier Valley Food Bank en de United Way of King County. Ze bekleed haar functie bij het leidinggevendenteam sinds 20 november en rapporteert aan de CEO en oprichter van Freshworks, Girish Mathrubootham, en de president Dennis Woodside.

Toekomstgerichte verklaringen

Deze publicatie bevat toekomstgerichte verklaringen in de zin van de Private Securities Litigation Reform Act uit 1995. Deze toekomstgerichte verklaringen zijn gebaseerd op de huidige overtuigingen van het management en bepaalde aannames die door het bedrijf worden gedaan en zijn onderhevig aan veranderingen. Toekomstgerichte verklaringen kunnen over het algemeen worden herkend aan toekomstgerichte terminologie, zoals 'zullen', 'denken' en vergelijkbare uitdrukkingen. Dergelijke verklaringen omvatten onder andere risico's en onzekerheden, waaronder factoren die worden beschreven onder 'Risicofactoren', die zijn opgenomen in ons jaarrapport over het 10-K-formulier voor het jaar dat werd afgesloten op 31 december 2022 en ons kwartaalrapport over het 10-Q-formulier voor het kwartaal dat werd afgesloten op 31 maart 2023 en andere documenten van Freshworks Inc. die we om de zoveel tijd indienen bij de Securities and Exchange Commission. We willen u waarschuwen om geen ongepast vertrouwen te hebben in toekomstgerichte verklaringen die uitsluitend betrekking hebben op de toekomst en gebaseerd zijn op informatie die beschikbaar was op het moment dat de verklaringen zijn gedaan of in het goede vertrouwen van het management op dat moment met betrekking tot toekomstige gebeurtenissen. We zijn niet verplicht om toekomstgerichte verklaringen bij te werken zodat deze overeenkomen met gebeurtenissen of omstandigheden die na de datum van deze uitgave plaatsvinden, behalve indien vereist door de wet.

Over Freshworks

Freshworks Inc. (NASDAQ: FRSH) creëert zakelijke software gestuurd door AI die iedereen kan gebruiken. Onze producten, speciaal ontwikkeld voor IT-, klantenservice- en sales- en marketingteams, zijn ontworpen om iedereen in staat te stellen efficiënter te werken en meerwaarde te genereren, met een directe impact op de bedrijfsresultaten. Vanuit het hoofdkantoor in San Mateo, Californië werkt Freshworks wereldwijd voor meer dan 65.000 klanten, waaronder American Express, Blue Nile, Bridgestone, Databricks, Fila, Klarna en OfficeMax. Ga voor 'fresh' bedrijfsnieuws naar www.freshworks.com/nl en volg ons op Facebook, LinkedIn en X.

© 2023 Freshworks Inc. Alle rechten voorbehouden. Freshworks en het verwante logo zijn een handelsmerk van Freshworks Inc. Alle andere bedrijfs-, merk- en productnamen zijn mogelijk handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van de respectieve bedrijven. Niets in dit persbericht mag anders worden uitgelegd of worden opgevat als een goedkeuring of sponsoring van of een steunbetuiging aan Freshworks Inc. of een aspect van dit persbericht door een derde partij.