Freshworks neemt SaaS Finance-veteraan Tyler Sloat aan als Chief Financial Officer

Leider op het gebied van klantbetrokkenheid zorgt ervoor dat strategisch directeur de voormalige CFO van Zuora aanstelt om de financiële strategie en activiteiten aan te sturen

San Mateo mei 04, 2020

Freshworks Inc., het softwarebedrijf voor klantbetrokkenheid, heeft de aangekondigd SaaS-veteraan Tyler Sloat aan te stellen als Chief Financial Officer. De aanstelling geschiedde vlak nadat bekend werd dat het bedrijf meer dan 200 miljoen dollar aan jaarlijks terugkerende omzet heeft gedraaid, een verdubbeling in de afgelopen 18 maanden. Sloat is belast met het handhaven van duurzame groei in al zijn klantsegmenten, waarbij hij toezicht houdt op alle boekhoudkundige, financiële, juridische en IT-functies.

Voorheen was Sloat CFO bij Zuora, Inc., waar hij de marktleider in abonnementsbetalingen begeleidde bij het uitgroeien van start-up naar een beursgenoteerd bedrijf. Vóór Zuora bekleedde Sloat leidinggevende financiële functies bij verschillende bedrijven, waaronder NetApp Inc. en Siebel Systems, Inc.

"De markt is veranderd, maar de zakelijke fundamenten die de duurzame groei van Freshworks voeden, zijn nog exact dezelfde", zegt Tyler Sloat, Chief Financial Officer van Freshworks. "Het bedrijf heeft een unieke positie en een reeks betaalbare zakelijke producten die uitstekende waarde bieden. We zien een toenemende vraag naar producten die enerzijds klantenondersteuning en IT-services beter automatiseren, en anderzijds teams beter op afstand laten werken in deze kritieke tijd."

"In dit nieuwe tijdperk zet Freshworks zich in om bedrijven te ondersteunen bij het navigeren door veranderende verwachtingen en gedragingen van klanten", aldus Girish Mathrubootham, oprichter en CEO van Freshworks. "Tyler staat bekend om zijn uitstekende prestaties, financiële scherpzinnigheid en strategisch inzicht; kwaliteiten die nodig zijn om een gedisciplineerd bedrijf te leiden dat ook ons vermogen versnelt om de komende jaren een miljard dollar aan omzet te behalen."

Over Freshworks

Freshworks biedt innovatieve customer engagement software voor bedrijven van elke omvang, waardoor het voor teams eenvoudig is om hun klanten voor het leven te werven, te binden en te behouden. Freshworks SaaS-producten bieden een 360-gradenoverzicht van de klant, zijn klaar voor gebruik, eenvoudig in gebruik en bieden een snel rendement op de investering. Het hoofdkantoor van Freshworks is gevestigd in San Mateo, Verenigde Staten. Wereldwijd werken meer dan 3000 medewerkers in kantoren over de hele wereld. Ga voor meer informatie naarwww.freshworks.com/nl

© 2020 Freshworks Inc. Alle rechten voorbehouden. Freshworks, Freshdesk, Freshservice, Freshsales, Freshdesk Contact Center, Freshteam, Freshmarketer, Freshrelease, Freshsuccess en het Freshworks-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Freshworks Inc.

Media Contact pr@freshworks.com