Freshworks publiceert boek over de principes van Indiaas ‘democratic design’

Utrecht september 19, 2019

Freshworks Inc., de aanbieder van customer engagement software, heeft een nieuw boek gepubliceerd dat de opkomende ‘democratic design’-beweging in India onder woorden brengt. ‘Indian democratic design’, dat zowel de ontwerpprincipes als de Indiase bedrijven presenteert die deze hebben geïmplementeerd, werd onthuld tijdens Refresh 19, de jaarlijkse gebruikersconferentie van Freshworks in Las Vegas.

‘Indian democratic design’ presenteert een krachtige set innovatieve ontwerpprincipes voor producten die zijn gebaseerd op eenvoud, onafhankelijkheid, schaling, vakmanschap en betaalbaarheid. Democratisch ontwerp is afgeleid van de rijke culturele historie van India en geworteld in de grootste democratie ter wereld. De beweging biedt eindgebruikers bevredigende, eenvoudig te gebruiken producten en diensten.

Het gelijkheidsbevorderende ontwerpconcept, gestart door de gerenommeerde ontwerper Philippe Starck en daarna geïmplementeerd door IKEA, promoot producten die zijn gemaakt voor de grote massa versus exclusieve producten voor een kleine groep. Of het nu een app betreft voor het delen van ritten, betaalbare hotels, betaalsystemen, cloud-software, of zelfs bier; deze ontwerp- en ontwikkelingsbenadering gericht op de eindgebruiker, is omarmd door het snelgroeiende ecosysteem voor producten en diensten in India.

Marcus Engman, voormalig hoofd Ontwerp bij IKEA, sprak tijdens de boeklancering over hoe democratische ontwerpprincipes bij IKEA het Indiase democratische ontwerp complementeren en hoe beiden de levensvatbaarheid en duurzaamheid van het maken van kwalitatieve, betaalbare producten versterken die zijn afgestemd op de massa.

“Het is voor mij geen verrassing om te merken dat Indiase ontwerpers en ingenieurs dezelfde idealen delen die wij hadden bij IKEA. Ik ben er trots op geassocieerd te zijn met Indiaas democratisch ontwerp en deze opkomende beweging. We hebben dezelfde inspiratiebron; onze gepassioneerde inzet voor en onderzoek naar het alledaagse leven van een groot aantal mensen. Hoe zij leven, werken en ontspannen”, zegt Marcus Engman.

Het boek ‘Indian democratic design’ schetst vijf pilaren van eenvoud, onafhankelijkheid, schaalbaarheid, vakmanschap en betaalbaarheid die de Indiase waarden complementeren en die resulteren in producten die enorme voordelen opleveren voor de mensen:

1. Eenvoud - democratisch ontworpen producten zijn benaderbaar, eenvoudig te gebruiken en vanzelfsprekend. Een goed ontwerp brengt vorm en functie samen om problemen op de eenvoudigst mogelijke manier op te lossen.

2. Onafhankelijkheid - wereldwijde producten moeten eenvoudig in te zetten, toe te passen en te onderhouden zijn met minimale assistentie om zoveel mogelijk gebruikers te bereiken.

3. Schaalbaarheid - democratisch ontworpen producten zijn ontwikkeld met een groot aantal gebruikers in het achterhoofd en moeten daarom werken voor bedrijven van elke omvang.

4. Vakmanschap - wereldwijde markten en klanten verwachten het best mogelijke product en hoogwaardige ervaringen die perfect zijn vervaardigd.

5. Betaalbaarheid - betaalbaarheid is de kern van het idee van democratisch ontwerp. Het maken van schaalbare producten die voor iedereen beschikbaar zijn maar ook de schaalvoordelen doorgeven aan de eindgebruiker.

Girish Mathrubootham, CEO en oprichter van Freshworks, ontdekte dat deze principes diepgeworteld zijn in de Indiase cultuur en zich uitstrekken tot allerlei soorten bedrijven die producten maken die zijn ontworpen om aan de behoeften van eindgebruikers overal ter wereld te voldoen.

“Of het nu gaat om de eenvoud van yoga, de onafhankelijkheid van onze swadeshi-beweging, de schaal van de Indiase verkiezingen waarbij meer dan 600 miljoen kiezers wordt verwerkt van het uiterst zuidelijke kustgebied tot de uiterst noordelijke bergtop, de vakmanschap die wordt tentoongesteld door onze vakmensen die onze historische tradities in de scheepsbouw voortzetten of de vindingrijkheid van onze ingenieurs wiens Chandrayaan-2-raket naar de maan werd afgeschoten voor de kosten van een Hollywoodfilm, India verlegt de grenzen van wat mogelijk is,” zegt Girish Mathrubootham, CEO van Freshworks. “Indiaas democratisch ontwerp plaatst de eindgebruikers vooraan in de rij voor nieuwe en opwindende producten die meerwaarde opleveren voor de miljoenen mensen die hierop vertrouwen.”

Ga naar demdesign.in voor meer informatie over de manier waarop bedrijven democratische ontwerpprincipes kunnen integreren in hun werkwijze.

Over Freshworks

Freshworks levert innovatieve software voor klantenbinding aan bedrijven van elke omvang zodat teams klanten kunnen werven, binden en klantenrelaties met een lange levensduur kunnen opbouwen. De SaaS-producten van Freshworks geven een 360-graden kijk op de klant, zijn klaar voor gebruik en gebruiksvriendelijk en bieden een snel rendement op investering. Het hoofdkantoor van Freshworks bevindt zich in San Mateo, V.S. en het bedrijf heeft 2.000+ medewerkers in dienst in kantoren over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.freshworks.com

© 2019 Freshworks Inc. Alle rechten voorbehouden. Freshworks, Freshdesk, Freshservice, Freshsales, Freshdesk Contact Center, Freshteam, Freshmarketer en het Freshworks-logo zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Freshworks Inc.

Media Contact pr@freshworks.com